Djur, miljö och natur

Hjälp igelkotten klara vintern!

2018-10-19 07:35 #0 av: Magi-cat

Igelkottar vill som bekant gå oss sussa till vintern, i ett bo byggt av kvistar och löv och gräs.

Men igelkottar trivs inte så bra i alltför välansade trädgårdar där de inte hittar tillräckligt med material att bygga sitt livsviktiga bo av.

Så - hjälp igelkotten, kratta inte så mycket utan låt byggmaterialet ligga kvar i ytterkanterna av trädgården!

Läs mer:

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/10/18/kratta-inte-bort-alla-hostlov-fran-garden-sa-har-hjalper-du-igelkotten-att-klara?fbclid=IwAR3x4EnU1ew6Ld5-3JVlySNUw4uLge1rIGDt-FH8QxBaUT3D3w8pgGhpaMs

bild från pixabay.com

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-10-19 07:39 #1 av: [NeferNefer]

Mycket viktigt! Tack Blomma

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-19 07:48 #2 av: Magi-cat

Älskar igelkottar. GladHjärta

Anmäl
2018-10-19 07:50 #3 av: [NeferNefer]

Jag med! Skulle verkligen vilja ha några som grannar Kärmen än så länge har jag inte sett till någon, tyvärr.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-10-19 07:54 #4 av: Magi-cat

Vi har någon enstaka gång sett igelkott här, men ingen bofast. 

Där jag växte upp som barn fanns det mängder med söta igelkottar. Kär Min mormor hade namn på dem. Glad

På våren kom de med helt bedårande små ungar. Kär

Anmäl
2018-10-19 08:49 #5 av: [NeferNefer]

Åååhh, igelkottungar ... KärTänk om jag fick några såna häromkring Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.