Sommaren 2025
Juni verkar hittills bli rätt så sval och regnig. Få se hur midsommaren blir?
Sommaren blir som vanligt kan man säga, med variationer …
Och omöjligt att förutse hur det riktigt blir. 🙂
"I det stora hela ser vi ut att gå mot en sommar där varm luft letar sig en bra bit norrut. I norra Europa kan dock starten bli något trevande och översikten förhåller sig till den totala bilden av perioden juni-augusti. Därmed kan man inte betrakta det här som en semesterprognos. Det är väldigt svårt, om inte omöjligt, att avgöra exakt hur varje enskild månad kommer se ut."
https://www.svt.se/vader/sasongsoversikt-for-sommaren-2025
https://www.klart.se/prognos-juli-augusti/
"Det är inte läge att plocka fram solhatten ur garderoben riktigt än. Forecas färska månadsprognos pekar nämligen på svalt och ostadigt väder med exceptionellt mycket regn i Finland under försommaren.
Dagstemperaturerna ser ut att förbli låga i det omväxlande vädret. Under soliga stunder når temperaturen precis upp till tjugo grader, men vid ihållande regn kan den sjunka så lågt som till tio grader."
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
För mig är det perfekt väder just nu; omväxlande sol, moln och regn och runt 15 grader. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1 Vad bra! 😀☀
Lite väl blåsigt tycker jag, om man nu ska klaga … Annars är det bara skönt att det inte är för varmt.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2: Ja, det kunde ju blåsa lite mindre, men annars är det precis lagom väder för mig. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker