Nu är det vinter!
I Naimakka noterades i natt säsongens lägsta temperatur, 36,1 grader!
Det är rätt kallt …
Hu kallt är det kallaste ni upplevt?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det mesta av snön är borta här och temperaturen ligger strax över noll för tillfället. Enligt SMHI ska det tydligen bli kallare de närmaste dagarna, men förmodligen blir det inte så mycket snö.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tror typ -12 nånstans men det sägs att kylan längre norröver är torrare så det är inte lika jobbigt som söderut, även om siffrorna ser "värre" ut. Har inte varit norrut själv, hörde att ens hud blir mycket torrare (eftersom luften är torrare), jag har redan supertorr hud så vet inte om jag vågar. 😏
"I'm too old for this shit."
-36° är väldigt kallt!! 🥶 Det kallaste jag har upplevt är - 34°. Man rör sig inte ute så mycket då, skulle inte frivilligt vara i skogen som killen i artikeln, det stod dock inte vad/varför han skulle till skogen, Jobba? Jaga?
Nu vet jag inte vilken temperatur vi har då min termometer har gått sönder, men enligt väderapparna är det ca - 20°. Myggfritt!! 😁 Igår pratade jag med en som sa att det var - 16°, men det var inte precis här, men i närheten.
Nu är det vinter! ⛄❄️
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-12-14 11:45 av Sabah