21 fantastiska bilder på väderfenomen
Oväder kan vara både otäcka och vackra! 🌀🌪️🌩️
💖🧡💛💚💙💜
Wow. Tänk om man som alien kom till Jorden en molnfri dag och så när man varit här en stund började molnen form sig. Undrar om man skulle tycka det kändes hotfullt eller läckert?
Mvh // Johan
Fantastiska naturfenomen!😀
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0 Verkligen enormt vackra, imponerande och rätt skrämmande en del av dem …
Det där ismönstret i nr 6 var speciellt, som ett konstverk …🙂
#1 Moln är fascinerande. Vid en helt oplanerad närkontakt skulle det nog vara svårt även för dem att spontant veta hur de ska förhålla sig … Eller, vem vet … 🙂😎
Inte underligt att människor förr gjorde religiösa tolkningar.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Fantastiskt "svampmoln" från Alabamas kust. Fast jag tycker det liknar en gran. 🙂🌲
Här förklaras uppkomsten av sådana moln:
"… the fluffy behemoth is a cumulus congestus cloud. It is a common type of storm cloud, known for its towering cone of fluffy white vapor perched perfectly atop a thin stem of malevolent gray rain. The tapered appearance of the cloud is caused by drier, cooler air being pulled inward and upward along the margins of the updraft, which evaporates some of the cloud edges and sculpts its unique shape."
I svensk översättning (aut)
"…fluffiga behemothen är ett cumulus congestus-moln. Det är en vanlig typ av stormmoln, känd för sin höga kon av fluffig vit ånga som ligger perfekt ovanpå en tunn stam av illvilligt grått regn. Molnets avsmalnande utseende orsakas av att torrare, svalare luft dras inåt och uppåt längs kanterna på uppströmningen, vilket förångar några av molnkanterna och skulpterar dess unika form."
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen