Fenomen iFokus

Fenomen

Etiketternaturdjur
Läst 663 ggr
Magi-cat
6

Underbara djur i naturen

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

The term "flower beds" takes on new meaning as little harvest mice nestle up among these tulips. Pic by Miles Herbert/Caters News The colorful blooms, despite their fragility, have enough strength to support their little visitors as
Sabah
1

Så sött! 😍🐭

💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
1

Så gulligt!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
1

Wow, ekorrar är vackra som vi vanligtvis ser dem, men kolla de här osannolikt färgrika Indian giant squirrel!

https://kingdomstv.com/the-indian-giant-squirrel-is-almost-too-beautiful-to-be-real-galler/

When squirrel expert John Koprowski first saw a Malabar giant squirrel, also known as an Indian giant squirrel, he couldn’t believe his eyes.
  • Redigerat 2022-02-15 19:06 av Magi-cat
Tarotstollan
1

Väldigt vacker men tycker våra ekorrar är sötare!😍

Magi-cat
1

Underbara bilder på en gnistrande vacker tvåfärgad räv, "fire-fox", i Newfoundland!

https://kingdomstv.com/unique-orange-and-black-fire-fox/

Over the course of two months, photographer Sam Gaby gained the trust of a unique orange and black ‘Fire-Fox’ that poses
Magi-cat
3

Fåglarnas bon är mästerstycken i sig själva, men här har vi en särskilt omtänksam kolibri som såg till att bygga bo med skyddande tak! Undrar om hennes ungar gör likadant?

https://kingdomstv.com/little-hummingbird-builds-a-home-with-a-roof/

"The Little hummingbirds build their nests in sheltered trees or shrubbery but very few clever hummingbirds have a different method of building their nests."
Sabah
1

Vacker ekorre, vacker räv och klok pippi! 🐿️🦊🐦❤️💚🌱

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
2

Alla fåglar är vackra, men en del är alldeles otroligt vackra, som den här lilla regnbågsfärgade "White-browed tit-warbler." (jag har inte hittat något svenskt namn som passar).

Lite mer om den söta fågeln:

Den finns i:

"China, India, Nepal, Pakistan, Turkmenistan, and Uzbekistan. The IUCN Red List reported that these birds originally were from Kyrgyzstan, however, they normally migrate to Kazakhstan and Tajikistan during breeding season which lasts from early April until late July. However, these birds are typically monogamous, with both the male and female birds sharing the responsibilities of raising their young. The white-browed tit-warbler has a life expectancy of about 3.9 years. They have pretty high numbers, so they're not listed under any kind of threatened list. In fact, there is research that suggests their species numbers are doing well and they're at a stable range."

https://www.sonyaz.net/foto-galeri/this-rainbow-colored-bird-is-called-a-white-browed-tit-warbler/1018/resim/3

These little birds also stand out amongst the other species of tits due to their colorful plumage, as well as the single line of white that runs from its eyes all...
Sabah
1

Mycket söt! ❤️

💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
1

Den var otroligt vacker!😍

Magi-cat
1

Costasiella kuroshimae är de allra mest bedårande havssniglar man kan tänka sig! 😍 "Lövfår" eller "salt havslarv# kallas de visst på svenska, "leaf sheep" på engelska. Och visst liknar de små söta får?

De kan återfinnas nära Japan, Indonesien och Filippinerna.

https://www.sonyaz.net/foto-galeri/sheep-of-the-sea-are-cutest-slugs-we-ve-ever-seen/1078/?fbclid=IwAR2MfUzQovDffz2xnlCPysz5umnr21kGbbhjlPPb5ic69LrOCQwiKXpa3zE

https://en.wikipedia.org/wiki/Costasiella_kuroshimae

What's fascinating about the tiny cute animal which can grow up to 5mm in length and can be found near Japan, Indonesia and the Philippines, is that they are...
Tarotstollan
1

De var söta!😍

Magi-cat
1

The Dwarf Kingfisher Fledgling bird has eluded scientists for over 130-years. The South Philippine Dwarf Kingfisher (Ceyx mindanensis) wa...
Tarotstollan
1

Åååååh, helt bedårande!😍

Magi-cat
1

En sötnos till! 😍

Vilken tur minst sagt när en fågelskådare får syn på en vit kardinal-fågel! De lever i Nordamerika och jag tror de är röda i vanliga vall …
Den här har leucism som påverkar pigmenteringen.

"The rare white bird looks that way due to a rare condition called leucism which affects the pigmentation on its feathers. Similar to albinism but not as extreme. "There is like a one in 1,800 chance of one existing," Scott added. "Some of them maybe just have one little spot and some of them have even more white on them than the one I photographed.""

https://www.sonyaz.net/foto-galeri/once-in-a-lifetime-rare-white-cardinal-spotted-in-backyard/1393/resim/4

Albino and Leucistic Cardinals: Occasionally cardinals will lack melanin pigments in their feathers, which results in white or light-colored feathers. The carotenoid...
Tarotstollan
1

Så vacker! 🧡 Hoppas att den klarar sig.

Magi-cat
1

#16 Det hoppas jag också! 💗

Det är lite risk med att speciella djur blir kända…

Magi-cat
1

En fantastiskt tecknad fjäril, en "brahmin moth".

"This moth belongs to the Brahmin moth family, also known as Brahmaeidae. Their family consists of 7 different genera of nearly 40 different moth species. What makes all of these species unique is their intricate wing patterns that simply captivate everyone who encounters them. Brahmaea hearseyi is probably the most bizarre one from its family, as its brown-colored wings could be easily confused with the eyes of a tiger. You can watch video below:"

https://nature.ugurturkum.com/wildlife-photographer-shares-mesmerizing-footage-of-a-giant-brahmin-moth-with-tiger-eye-wing-pattern-video_419?fbclid=IwAR18QhJ2NLlvVBjdfXyNR5IasX3EuR65L06iwIlHeckORoR22CX_vqSsz1k

<p>Wildlife photographers help many of us keep in touch with the most peculiar and rare creatures or (amazing places) residing on Earth. Without them, we would not even know what some animals look like. Take, for instance, such rare and endangered beings as Philippine eagles or white-bellied pangolins, bird species, which have been captured by photographers long before they’ll go extinct.</p>
Tarotstollan
1

Fantastiskt mönster men den ser arg ut.😁

Magi-cat
0

#19 Det är kanske meningen. 😃

Magi-cat
2

The beauty of nature is infinite; It never stops surprising us. And if we are lucky enough, we can find amazing instances of magical beauty anywhere at any
Magi-cat
2

Hur söt kan man vara? 😀😍

Det här är visserligen en tråd för djur i naturen, men ibland hittar djuren till civilisationens nöjen. Här är det en ung hermelin som har lika roligt med en studsmatta som människobarn brukar ha. 💗

https://whatzviral.com/baby-stoat-trampoline-time-his-life/?fbclid=IwAR1GVbBBDRu-I5bY9aPK56U9zXPnbUqBLZIHhRqaKtQK9GPsyRl67lUZEG0

The trampoline is not only used for playing but also acts as a training ground for the baby stoats to practice skills.
Magi-cat
2

Vilken underbar rosa gräshoppa!
Det är förstås en ovanlig färg bland gräshoppor och den beror på erythrism, en genetisk mutation. Som albinism alltså, fast i någon annan färg, som denna i vackert rosa!

Å andra sidan kan det finnas en ny variant av röd-rosa gräshoppor i Malaysia. En expedition fann 1993 en sorts gräshoppor där honorna var rosa.

https://culturacolectiva.com/technology/pink-grasshoppers-color-origin-explanation/?fbclid=IwAR3HLzYB3UrbDm_nbt9EqoIYyzGuV_p8ApmQqQDm4yU5p-8gUeMqp3YQnfU

From the silliest dating app to the future of AI, find the latest from the fast paced technology world.
Magi-cat
2

<p>In the world of cute things, tiny is king. Smol is best. And to those of you rolling your eyes at that, "smol" isn't just a juvenile misspelling of a perfectly good word. Yes, tininess is a very important element of being truly smol, but there is also an emotional element.</p>
Magi-cat
2

Albino-elefanter är väldigt sällsynt. Men här är bilder på en ursöt elefantunge med albinism i Sydafrika!
Hoppas den får vara i fred.

https://aubtu.biz/37471/?utm_source=EF&utm_medium=EF&utm_campaign=EF

The elephant is one of the most adorable animals in this world. Their eyes are so innocent and these animals are extremely friendly and affectionate. They even keep their “puppy” souls even when they are grown up, becoming “giants”. They still love cuddles and lullaby from their human friends. And...
Magi-cat
2

A guy was sitting on his porch enjoying the day when he spotted the extraordinary sight! When sunrises touch a hummingbird’s wings (while in flight), the tiniest little things instantaneously seem to be a rainbow. When the man saw the odd look, he was watching a black hummingbird. This is known as a prism effect, […]
Tarotstollan
1

Så söta, kan undra hur det skall gå för albino elefanten i solskenet. Risken är väl att den drabbas av soleksem och andra skador i skinnet.

Magi-cat
0

#27 Det har du rätt i! Den kommer säkert att vara mycket känslig, stackars liten.

Magi-cat
2

For a long time, the internet has been infatuated with bumble bee bottoms, which frequently protrude from flowers. We can't blame them; they have the prettiest fuzzy bottoms in the garden, which are completely worth
Tarotstollan
1

Så söta rumpor!😄

Magi-cat
2

Hur söt som helst, den lilla fågeln ("black-crested titmouse") som knycker päls till bobygge av den sovande räven. (ca 4 min)
Först har räven synpunkter på det hela, men finner sig till slut i det. 😍

https://www.thedodo.com/daily-dodo/bold-little-bird-caught-stealing-fur-from-a-sleepy-fox

Normally, it's easy to imagine that this little bird would try her best to avoid foxes.
Tarotstollan
1

Tror att räven mest ryckte till när fågeln drog i päls som fortfarande satt fast för det gjorde lite ont!🧡

Magi-cat
2

Rödvingade koltrastens sång blir synlig när den kondenseras i luften - ja, det är bäst att ni ser själva på bilderna … 🙂🎵 Det bildas som en extra dimension av den i sig underbara vårsången.

http://ugurkaner.xyz/amazing-photos-of-singing-blackbird-creating-vortex-rings-with-his-breath?fbclid=IwAR2aw5NO4XY8E6OuPagpJe2Zj2NprT4_1u7C1JI8QPlxlqp7LC81cXg3apw

Magi-cat
2

Skär sydhake, pink robin, är väl då bland det sötaste och vackraste man kan få se. 🙂Den finns på Tasmanien och i sydöstra Australien.

https://kingdomstv.com/pink-robin-tiny-little-ball-of-joy-so-beautiful-many-think-its-too-perfect/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4r_sydhake

Sometimes, you may even see something that you believe is too perfect to be real. This is the case when it comes to the pink robin.
Tarotstollan
1

Vilken sötnos!

Sabah
0

Oj, så många härliga djurbilder! Tack för att du delar! 😊🐘🐦🦎🦋🐝🦠

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

Kolibrier är väl bland det underbaraste som finns? 💗

Här är 8 absolut magiska bilder på kolibrier i motljus! 🌈

https://www.sonyaz.net/foto-galeri/photographer-captures-incredible-images-of-hummingbirds-wings-turn-into-rainbows-8-pics/1603/resim/

Australian photographer Christian Spencer has spent 19 years living in Brazil's Itatiaia National Park, and one of the things he has focused his camera on is...
Tarotstollan
1

Så vackert med regnbåge skiftningen.

Magi-cat
0

#38 Visst är det, helt fulländat! 😍🌈

Sabah
0

#37: Fantastiska bilder! 🌈

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

<p><strong>Playful Photos of Polar Bears Frolicking in Flower Fields During Summer.</strong></p>
Sabah
1

#41: Vilka livsnjutare! Underbara bilder på de blombadande isbjörnarna!! 🐻‍❄️❤️

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

#42 Visst är det! Underbart att få se de magnifika djuren på det sättet också. 🌷🤗😊

• Redigerat 2022-05-19 12:16 av Magi-cat
Tarotstollan
1

Fantastiskt och så vackert.💜

Magi-cat
2

En rosa delfin måste ju vara extremt vackert och sällsynt! Ännu mer sällsynt att hon också får en bedårande liten rosa delfinunge…

Lycka till, delfinerna, hoppas ni får vara ifred!

https://aubtu.biz//1772?utm_source=Nav&utm_medium=ilovemycat&utm_campaign=CarolynMullet&utm_content=undefined

What might be even more eye-catching than a pink dolphin? Well a bright pink dolphin and her adorable tiny calf. A striking presence and a resident of the Calcasieu Lake in Louisiana, ‘Pinky’ the dolphin has recently spotted swimming with her baby, who delightfully looks just like her. The unusual...
Magi-cat
2

Bee Hummingbird (Mellisuga helenae): The goldcrest may be the smallest bird in Europe, but the smallest bird in the world is the bee hummingbird. It is only 2 to...
Sabah
1

Underbara delfiner och fåglar! 🐦🐬

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

🤗💝💙🦜🐬

Tarotstollan
1

Underbart vackra!🧡

Magi-cat
1

Inte djur i naturen, men väl i ett bibliotek. 😄 Världens sötaste fladdermus! Undrar om litteraturen var tråkig?

https://www.thedodo.com/daily-dodo/librarian-finds-sleepy-little-bat-curled-up-with-the-books

A librarian at Camas Public Library in Washington state, found a little brown bat sleeping in the historical nonfiction section.
Tarotstollan
0

Så gulligt!😍

Magi-cat
2

Mamma Höna skyddar sina små mot hällregnet under vingarnas paraply. 🤗😍☂ Så gulligt.

https://siamtoo.com/2807/

A mother hen, like a human mother, will do all in her ability to protect her young. A mama hen, an iconic emblem of motherly affection, will care for her baby chicks, fretting over them getting sufficient nourishment and keeping one beady eye out for outsiders. Footage from Visakhapatnam, India, has recently gone viral, demonstrating […]
Sabah
1

#52: 🤗

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

Underbara flygande bomullsbollar = fåglar i Japan, Hokkaido. 😍
Det är en sorts "Long-tailed tit" vilket efter vad jag förstår är stjärtmes på svenska. De är rätt vanliga i Europa och Asien. Stjärten är lång i förhållande till kroppen.

På Hokkaido lever den speciella varianten som onekligen ser ut som mjuka bomullsbollar …

Hoppas de får vara ifred.

https://www.sonyaz.net/foto-galeri/tiny-birds-that-look-like-flying-cotton-balls-live-on-japanese-island/941/resim/5

While most long-tailed tits have brown or gray "eyebrows" and more brown in their feathers, the ones in Hokkaido have pure white faces. This makes them...
Sabah
1

#54: Söta (g)ullpluttar! 😍

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

#55 😀 Helt underbara! 😍

Tarotstollan
2

Åh, vilka gulliga små sötbollar!😍

Magi-cat
1

Dessa underbara små kolibris!
Här tar de ett uppfriskande dopp! (Filmklipp längst ned i länken.)

https://www.sonyaz.net/foto-galeri/rare-moment-captured-30-hummingbirds-enjoying-an-epic-pool-party-now-its-going-viral/1577/resim/

There's something about hummingbirds that make them almost hypnotic to observe. From the incredible speed of their wings to their excellent hovering abilities,...
Tarotstollan
0

Så gulliga!😍

Magi-cat
2

Helt osannolikt magiskt vacker och färggrann är denna sällsynta indiska ekorre!

En lycka för den att den är sällsynt och lever i otillgängliga trakter! 💗

https://animaland.info/an-indian-giant-squirrel-almost-too-beautiful-to-be-real/?fbclid=IwAR0aed9DK4dnOOXwQN2hkvSFNrR8NWSd5DN6TQeXiU8Oa2HRgp2rPjGa-bw

John Koprowski, an expert on these animals, was in disbelief when he first spotted the Malabar giant squirrel. Given its size, John thought it was [...]
Tarotstollan
1

Fantastisk, så fin och vilken svans den har.😍

Magi-cat
2

Meet the 'Adorabilis', the proposed name for an unclassified octopus with the cutest puppy dog eyes.
Sabah
1

Den var söt! 🐙

💖🧡💛💚💙💜

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
1

Tänk att det finns nästan genomskinliga djur i naturen! Som fjärilarna som är väldigt vackra, eller "glass frog", eller den söta "cow fish" …

http://ugurkaner.xyz/36-transparent-animals-that-are-hard-to-believe-actually-exist/1?fbclid=IwAR3QnvFsHEnZRq2OPm_nPkoiBiCcUijOAjUTQ-JJ6PJLk5guNfP8Tgtblk4

• Redigerat 2022-08-21 09:38 av Magi-cat
Sabah
1

#66: Häftigt!😃 En del ser ut som glas, ser inte riktiga ut!

💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
1

Fantastiska djur. Världen är verkligen förunderlig!

Magi-cat
1

Sabah
2

💖🧡💛💚💙💜

Den vanliga uppfattningen är att bin är varelser som är särskilt driftiga och arbetsamma: på våren ser vi dem livligt samla ihop pollen från blommorna för att sedan ta med sig den till bikupan.…
Magi-cat
1

Så underbara! 😍🌸🐝

Magi-cat
1

Magi-cat
2

Here are some amazing pictures of rare Albino Turtles. The photographer has done a great job and the turtles look like fiery little creatures in the pictures.
Sabah
2

#60: Mer om den Indiska stora och färgglada ekorren.

De har varit på väg att utrotas men är nu på väg tillbaka! 🙂🐿️❤️

"Rajiv Gandhi Zoological Park i Pune, där de föds upp och studeras, bidrar till att de söta djuren kommer tillbaka."

https://se.wanimali.eu/dessa-ar-indiens-speciella-ekorrar-sa-har-skiljer-de-sig-fran-vara/

💖🧡💛💚💙💜

För dem som har sett den amerikanska grå ekorren eller dess europeiska kusin med röda rött hår, kommer Malabarekorren, även känd som Shekru, säkert som
Magi-cat
1

#74 Roligt med goda nyheter! 🤗

Sabah
1

Utnämnd till världens vackraste spindel är denna brasilianska skönhet, även kallad ”den brasilianska juvelen”.

Länge lever de också, honorna mellan 10 och 15 år! Dock lever inte hanarna lika länge, de lever inte mer än 4 år.

https://se.laowl.com/blandade-kanslor-mot-varldens-vackraste-spindel-visst-ar-hon-otrolig

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

#76 Den var verkligen helt underbart vacker! 😍

Tarotstollan
1

Så vacker! Jagar de dem också för att ha som husdjur tro?🙄

Magi-cat
0

#78 Tänkte detsamma, hoppas inte det. 😑

Så vackra som de är - som ur en saga.😍

Magi-cat
1

En annan liten sötnos, en vinglös geting! 😮🐝

http://ugurkaner.xyz/was-discovered-in-1938-and-inhabits-the-chilean/7

Tarotstollan
2

Panda geting! 😍

Magi-cat
0

Tarotstollan
0

Hade jag sett en sådan hade jag backat undan direkt!😉😁

Sabah
1

Sällsynt fisk med genomskinligt huvud och roterande ögon!🐟

(vet att det visats genomskinliga djur tidigare här i tråden, men jag vet inte om det var just den här, är det det får ni se den en gång till!)

https://www.curioctopus.se/read/41150/denna-otroliga-fisk-har-ett-genomskinligt-huvud-och-lever-djupt-i-avgrunden

💖🧡💛💚💙💜

Havets djup är ännu inte helt utforskat, många av de varelser som bor i det är fortfarande okända. Faktum är att varje gång havsbottnen studeras på djupet dyker det upp många överraskningar,…
Magi-cat
1

#84 Helt fantastisk med de där roterande ögonen med speciell synförmåga! Naturen är verkligen uppfinningsrik, det slås man av hela tiden …

Magi-cat
1

Wow, hur vacker kan man vara egentligen? 😍 Saturnidaee moth, påfågelsspinnare.

https://www.zmescience.com/other/feature-post/breathtaking-metamorphosis-the-saturniidae-moths/

What you see here is the amazing caterpillar of saturniidae moth. The family Saturniidae includes the largest species of moths which generally
Tarotstollan
1

Wow, är rätta ordet! Helt fantastiskt!😍

Sabah
1

#86: ❤️

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
2

Pingvinselfie. 😍

Pingvinerna i Antarktis träffar på en kamera och tar en selfie.

Se även det lilla klippet i länken! 💗🐧

https://hasanjasim.online/penguins-in-antarctica-accidentally-took-a-selfie-after-discovering-a-camera/?fbclid=IwAR2VuPXwnaXpf0Wr5THl3HbqiOovs0gXqFpzxxgutt81oKT9gyrB0er0IVo

Expeditions to Antarctica are constantly filled with surprises because it is such a remote territory that still has a lot of uncharted territory. Eddie Gault, an Australian, went on an expedition there and brought his camera
Sabah
0

#89: "Obegriplig tingest" - de skakar på huvudet! 😅🐧🐧

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

Bandsäl (ribbon seal), vilken otroligt vacker och speciell säl!

http://ugurkaner.xyz/the-ribbon-seal-histriophoca-fasciata/1

"Bandsäl (Histriophoca fasciata, tidigare Phoca fasciata) är en säl i familjen öronlösa sälar som lever i den arktiska delen av Stilla havet och i Norra Ishavet. En större population finns även i Ochotska havet.[1] Under vandringar når arten söderut till norra Japan.[2]

Vuxna bandsälar har svart päls med vita band. Ett band går runt halsen och ett runt kroppen i närheten av svansen. Dessutom finns två cirkelformiga band på varje sida. Kontrasten mellan färgerna är större hos hannen än hos honan. Nyfödda bandsälar är vita och unga djur grå. Först vid fyra år är den typiska färgen utvecklad. Sälarten är omkring 150 centimeter lång och 80 kilogram tung.[3] Vid födelsen är ungen cirka 90 cm lång och den väger ungefär 10 kg. Vid bröstfenorna sitter långa klor. De används troligen för att klättra upp på isflak.[2]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bands%C3%A4l

Sabah
1

#91: Har aldrig sett/hört talas om! Vacker! 🦭❤️

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

#02 Inte jag heller! Underbar! 😍

Tarotstollan
1

Så fin! Hade heller aldrig hört om denna art innan.

Magi-cat
1

Grodorna håller om varandra i regnet under ett blomparasoll. Hur underbart som helst! 💗😍🤗🐸🐸

https://aubtu.biz/31680/?utm_source=Nav&utm_medium=ilovemycat&utm_campaign=Olivia&utm_content=Animals&utm_term=21Aug

The animal kingdom is always full of magical moments, but not every one of us is lucky enough to witness such wonderful scenes. Thankfully, we still can admire those beauties through the heartwarming photos captured by devoted wildlife photographers worldwide. With their endless passion and excellent skills, they open a...
Sabah
1

#95: Underbara! ❤️🐸🐸

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
0

When you're just a wee squishy frog trying to make your way in the wild jungles of Central and South America, you need to have some survival tricks up your clammy little sleeve.
Tarotstollan
1

💖

Magi-cat
0

Underbara fåglar i blåaste blått! Kan någonting bli blåare? 💙🙂

Fairywren (Malurus splendens) heter de och finns i Australien. Intressanta fåglar över huvud taget, vilket framgår i bildtexterna i länken.

https://aubtu.biz/21507/?utm_source=carol&utm_medium=brilliantly&utm_campaign=MargotNolan&utm_content=Animals&utm_term=21Mar

Praktblåsmyg är tydligen det svenska namnet.

"Praktblåsmyg (Malurus splendens)[2] är en liten långstjärtad tätting i familjen blåsmygar (Maluridae). Den förekommer över stora delar av den australiska kontinenten från centrala västra New South Wales och sydvästra Queensland till Western Australias kust och bebor främst torra eller halvtorra regioner."

"Som andra blåsmygar uppvisar praktblåsmygen ett antal ekologiska särdrag. Den är socialt monogam och sexuellt promiskuös, vilket innebär att trots att den bildar par med en hane och en hona så parar sig båda parter med andra individer och hjälper även till att föda upp ungar som kan bli resultatet ifrån sådana möten.[3] Hanarna plockar rosa eller lila blomblad och visar upp dem för honan som en del av parningsleken.[4]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Praktbl%C3%A5smyg

Splendid fairywrens are extraordinary birds. They wear a brilliant purple plumage that makes them stand out in their colony. This coat is lighter on the head, back, and wings and darker underneath. If you are looking for the pinnacle of purple feathered birds, these will probably rank first. These striking...
Tarotstollan
1

Vilken färg! Jättesöta!

Sabah
1

#99 Jättesöt! ❤️ Intressanta fakta! 😊
Tack för att du översätter! 🙂💙

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
1

The cutest photos 😍 Ludwig C. Timm spotted some activity at his residence in Germany a few months ago. It turned out there was a little building project going on right outside his bathroom window. LUDWIG C.
  • Redigerat 2023-01-30 12:37 av Magi-cat
Magi-cat
1

Himmel! En hummer! Men så färggrann att man inte tror det är sant!

Panulirus ornatus (tagghummer, stenhummer?) heter den och finns i tropiska och subtropiska områden i Stilla havet.

Den är nattaktiv och kan simma bakåt ganska snabbt för att undkomma rovdjur.

På dagarna gömmer de sig i hålor i sten- och korallrev.
Deras föda består av blötdjur, räkor, krabbor, maskar och sjöborrar.

I t.ex. Tanzania och Zanzibar fångas de i fällor och anses vara en delikatess. Risken finns att de är överfiskade på sina ställen..

https://seaunseen.com/ornate-spiny-lobster/

https://bomboh.com/panulirus-ornatus/?fbclid=IwAR364P4ZCWFQgIfsM4QJ_XEGJbB4lV3ks4SpvroW0am9IS4PZN4CAUKsQBY

https://sv.wikipedia.org/wiki/Panulirus_ornatus

Are you looking for the Ornate Spiny Lobster facts and photographs? Find the perfect high quality images and classification from Seaunseen.
Magi-cat
1

Det här är så rörande! Familjen vill inte lämna den döda elefantbabyn 😥

Sörjande elefanter bildar ett begravningståg, ungefär som människor gör …

https://hasanjasim.online/weeping-elephants-participate-in-a-funeral-procession-much-like-people-do/?fbclid=IwAR0f4-L15dwsTeKtratPffTPxH87O5C4f2jxJUb82UhMB8v5dYMkCn8wJzY

Jag förstår inte hur någon någonsin kunnat tro att inte djuren har känslor …

A video of Indian elephants holding a funeral service akin to one for a human baby elephant was released online last Friday by Parveen Kaswan, a forest ranger in the Indian Foreign Service. https://twitter.com/ParveenKaswan/status/1136932777155108865?s=20&amp;t=GeyaNGiItJy4Jb9ihPscxw As shocked social
Magi-cat
1

Otroligt vackra (och söta! 😍) i rosaste rosa! Dryocampa rubicunda är fjärilar i familjen påfågelsspinnare. De återfinns i de östra regionerna av Nordamerika.

https://www.sonyaz.net/foto-galeri/this-colorful-moth-might-just-be-the-worlds-most-beautiful-insect-prepare-to-fall-in-love/915/resim/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dryocampa_rubicunda

Moths are generally pests and people try all ways to keep them away. However, people who have not seen the rosy maple moth, going with the scientific name as Dryocampa...
Magi-cat
1

Men kolla bara på de här malaysiska bönsyrsorna! 😍

Inte i min vildaste fantasi hade jag kunnat tänka ihop några så vackra!

https://hasanjasim.online/capturing-the-delicate-dance-of-mantises-macro-photography-in-malaysia/?fbclid=IwAR1S4Be8_zqwQxfdnYQl1C77Wb7FM8NShDxaXsB04le_ssuud2NTmyyRpoI

Mer om malaysian mantis, bönsyrsor.

https://www.malaysia-wildlife-and-nature.com/malaysian-mantis.html

Macro photography allows us to appreciate the intricate and delicate movements of various mantis species, as captured by Malaysian photographer Pang Way. With their wings splayed and balancing on their long legs, these insects showcase
Tarotstollan
1

Rena danspartyt! Vackra färger.

Magi-cat
0

Drakar finns på riktigt! Titta bara på de här små raringarna! 🐉 Flyga kan de också, se bild!

Helt underbara små ödlor, ett par dm stora (8-10 inch), lever i de tropiska skogarna i sydöstra Asien. De tillhör Agamidae-familjen.

Födan består mest av insekter.

https://hasanjasim.online/flying-dragons-the-real-life-creatures-that-resemble-mythical-legends/?fbclid=IwAR264D1lS0CBD6elvh-80qo_IFmcXx6jYpW2d_9KFO81EpvKqOIDl5WMLVg

Dragons have been the stuff of legends and myths for centuries, captivating the imaginations of people across the world. While these magical creatures may not exist in reality, there is a species of lizard that
Carmarino
1

#108: Det verkar som om flygdinosaurierna har överlevt till nutid, men blivit lite mindre. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
1

#109 Javisst! 😁 Riktigt roligt att få se bilder på dem! 😊

Magi-cat
0

Areas where the glow worms were seen are being protected and walkers are being asked to keep to paths.
Magi-cat
1

Christian Spencer, a photographer and artist, was standing on his porch in Rio de Janeiro when he discovered an incredible find. A lovely prism effect developed when the black Jacobin hummingbird soared with the sun striking its open wings. It seemed like its body was formed of rainbows at the time. Spencer documented the bird's
Magi-cat
1

Man upphör aldrig att förundras, vilka underbara (och fantasifulla) djur det finns i naturen!

Här har vi en grönhårig vattensköldpadda! Det gröna håret kommer sig av en speciell alg som växer på sköldpaddans skal…

En annan lustig egenskap hos den här sköldpaddan är att den har "cloacal respiration", dvs den kan andas med bakdelen.
"By absorbing oxygen through its cloaca, the turtle can stay submerged underwater for longer periods of time"

Smart, men inte helt lätt att föreställa sig … 🙃😵

https://bit.ly/3qpcSGo

Turtles are fascinating creatures that continue to surprise us with their unique adaptations and abilities. Recently, a turtle in Germany made headlines for its unusual feature: green hair. But that's not all - this particular turtle also has the ability to breathe through its butt. The green hair is caused by a type of algae
Magi-cat
1

Uppfinningsrika fåglar och tji för människan som uppfunnit "anti-bird spikes"!

Fåglarna använder dessa avskräckande spikar helt "enkelt" för att bygga bo av …

Smart!!!

https://futurism.com/the-byte/bird-uses-anti-bird-spikes-fortified-nest?fbclid=IwAR2MPcifeNXd0TgeoceOjodk_Len457qbhgSYC8xRmCmSgYyDu9v6Wot8Zg

A crafty Eurasian magpie stuck together some 1,500 anti-bird spikes to build a fortified, two-foot-wide nest.
Magi-cat
1

Comet moth (Argema mittrei) från Madagaskar - kolla bilderna på en helt underbar fjäril!
Den ingår i familjen påfågelsspinnare.

(https://hasanjasim.online/comet-moth-one-of-the-worlds-largest-silk-moths/?fbclid=IwAR3-TyHPP7kNHHl90Tz6Xfh7EvStUkUK2XOQbWhuyAJ9ecLuFILEgP-a-Mk)

The comet moth (Argema mittrei) or Madagascan moon moth is a native to the rain forests of Madagascar. It is one of the world's largest silk moths, with a wingspan of up to 20 centimeters and a tail span of up to 15 centimeters. Comet moths are known for their beautiful and intricate wings. The
Magi-cat
2

Först tyckte jag det var en färggrann larv på bilden. 🙂 Men det var det inte, utan fåglar som sitter tätt tillsammans för att hålla värmen. 🤗

Fler bilder i länken.

https://hasanjasim.online/birds-of-a-feather-flock-together-particularly-during-the-winter/?fbclid=IwAR2EYNpuZkYtQ1iMoDpqEzjfEfuhBbP-njxnzG-JiIikoidM3s1RBUYK9ks

With temperatures dropping, here's a look at how individuals without shelter are preparing for the tough winter weather. We're talking about our astute feathery companions who are up to the task of dealing with Old Man Winter. These birds, relying on survival instincts to stay alive, are cuddling up close and tight for a heartwarming
[Moon AppleGrey]
1

#116: åhh… så gulligt. 🥰

Magi-cat
1

#117 Helt underbart! 🙂😍

[Moon AppleGrey]
1

#118: ja, verkligen. 😊

Magi-cat
1

A wildlife photographer must have a lot of patience to obtain the ideal image, but the work is well worth it. This Indonesian man, who has loved the outdoors since he was a child, is having the time of his life photographing the wildlife around his home in Bogor. View this post on Instagram A
Magi-cat
1

Så otroligt vackra flower mantis, bönsyrsor! Som blommor med ben … 🙂💐
De här är fotograferade i Sydafrika.

https://hasanjasim.online/woman-discovers-beautiful-flower-mantis-residing-in-her-garden/?fbclid=IwAR11ihVHEcFZux933m8n7mjsZ-BBhvSbXRBbWSFq8bOZxhfa9oFGpyewJ8o

Margaret Neville made a fascinating discovery in her backyard in South Africa on a day in September. A flower mantis, a species of praying mantis that has evolved to look incredibly "floral," was sleeping among her lavender bushes. Neville discovered a female flower mantis with a distinctive swirl pattern on her back and protrusions that
Magi-cat
0

These birds known as bearded reedlings have become popular on social media thanks to their round and cute looks. Have you ever seen these tiny and adorable birds? They have become popular on social media thanks to their cute looks, and they’re known as “bearded reedlings.” This tiny animal has something that makes it unique:
Magi-cat
0

#122 Skäggmes heter väl den lilla raringen på svenska.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4ggmes

Magi-cat
0

Men något så alldeles bedårande:
Den blomsamlande The American pika med blommor i munnen!

Många fina bilder … 😊💐🐁

https://hasanjasim.online/a-fortunate-meeting-man-captures-the-animal-kingdoms-most-adorable-florist/?fbclid=IwAR04qaLSyRWBoEavsCi_0oBKhl3z5MjLuGWPhBesz6sRoALA4Lf7bqf2XFw

"It was really just being at the right place and right time," says photographer Charles Haupert, who recently had a unique encounter with one of the animal world's most adorable florists - the American pika. Earlier this month, officials from Cedar Breaks National Monument in Utah shared a post highlighting the fascinating behavior of the
  • Redigerat 2023-12-23 14:12 av Magi-cat
Maleficum
1

#124: Pipharar är så fantastiskt söta!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Magi-cat
0

#125 Aha! Är det pipharar de heter? Tack! 🌸
Verkligen otroligt söta! 😍

Maleficum
1

#126: Ja :) Tillhör hardjuren så släkt med kanin och harar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.