Gott Nytt År!
Gott Nytt År önskas alla läsare! 🌸🌟🔔🎉🎈
Passar också på att önska ett gott slut på smällare och fyrverkerier som är skadliga för miljön och livsfarliga för djuren …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Detsamma goda till dig fina Magi-Cat och alla andra också!
Har läst att mycket av fyrverkerierna fastnat på Atlanten från Kina. Även en del handlare som köper sina julkort från Kina fick inte sina leveranser i år. Vad kan man tänka om det? Antingen sparar de pjäserna till nästa Nyår eller skjuter vilt en annan tid, Påsk kanske?
Vi håller på att isolera ett rum och mörklägger för att det värsta ska dämpas av de hemska smällarna.
Jag gillar själv inte bom och otrivsel, miljön, djur i dvala, andra djur som skräms från vettet, gamla och sjuka, krigstraumatiserade, några av alla oss som tycker det är en plåga med detta skjutande.
Som barn var vi hos mormor på landet, där ringdes nyåret in med Kyrkklockorna och tal på radion, det var så stämningsfullt och snön gav blåa skuggor över gärdena, frid uppskattas inte idag, allt ska låta så mycket som möjligt.
Jag hoppas på ett Nytt År som är fritt från smittor och ger allt det goda vi människor behöver, tystna ska alla hårda ord och slag. Barn ska få sova i ro i sina sängar över hela världen. Ingen kvinna ska behöva leva i fruktan för hugg och slag. Djuren ska slippa plågas på 1000 sätt av illvilliga människor.
Nu fryser hundarna ihjäl i Ryssland, dit ilar mina tankar då allt känns tungt. Men det finns underbara människor, jag såg en familj som tagit tre hundar från Ryssland, så fina och goda människor. Hundarna är så lyckliga för sina hem och sant som det sades tre stycken får plats i soffan. Min Nyårs slant får hundarna dela med UNICEF.
Ingen kan göra allt , men alla kan göra något för de som lider. Ett år av kamp har snart tagit slut och jag önskar oss alla ett ljusare och mer kärleksfullt 2022. Gott Nytt År alla!
🔔💗💗💗🤗
💗🌟🤗🎈💗🌟🤗🎈💗🌟🤗🎈
Håller helt med dig Wonnalesan!💖
När skall vi få frid och fred på jorden, mat till alla och en trygg plats att få kalla hem, djuren våra vänner och medlevare?
Gott Nytt År!💖🌟🥂🌟
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!