Annons:
Etikettillusioner
Läst 738 ggr
Lussan20
11/20/19, 10:57 AM

Tidsresenärer

I morse läste jag i en undertext om Greta Thunberg, att hon skulle vara en tidsresenär som kommit tillbaka för att försöka ändra på miljöförstöringen av vår jord.

Jag gick in på Google och hittade foto från 1800 talet där en absolut dubbelgångare till Greta fanns på foto. Lite kusligt faktiskt.

Jag har förr sett Youtube klipp på kändisar som man först trodde var vampyrer då man fann foto från 100 år tillbaka på dessa personer. Nicolas Cage bla.

Vad tror ni, kan man resa i tiden och vilka kan det i så fall? Är de från en annan planet? Eller har de funnit vägen att kunna resa i tiden? Mystik har alltid fascinerat oss, kanske är vardagen för trist?  Ja vad tror ni? Mvh/WL🌺

Annons:
Magi-cat
11/20/19, 11:32 AM
#1

Såg också den bilden! Trodde det var Greta…

Wonnalesan, lägg jättegärna in den här tråden på OF också! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
11/20/19, 12:34 PM
#2

Kanske var det Greta i ett tidigare liv?

Lona
11/20/19, 12:56 PM
#3

Jag tror inte riktigt på tidsresenärer, i så fall tror jag mer på att "anden" /"själen" kan leva vidare i olika gestalter. Med andra ord i det här fallet att Greta har funnits här i ett tidigare liv och återfötts (fast om det skulle gälla just henne vet jag inte). Jag har alltid varit övertygad om att saker och fenomen som inte går att bevisa eller förklara vetenskapligt inte finns men på senare år har jag börjat tänka om. Och har man väl gläntat på dörren till att det finns "mer" därute - fast alla kanske inte har förmågan att känna det längre - så är det svårt att säga var gränserna går. Världen omkring oss är sannerligen inte bara svart eller vit!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lussan20
11/20/19, 1:32 PM
#4

Magi-cat!

Du får lägga över vart du vill, jag vet inte hur man gör? ❤️

Detta med tidsresenärer har diskuterats länge. Minns inte när jag först läste om det? Folk som pratade i vad som synes mobiltelefoner? Vilket väl borde vara uteslutet då inga master fanns. Ja flera saker som syntes konstigt, kläder, kameror osv.

Men i reinkarnationstanken så föds man väl inte som kopia? Då menar jag utseendet, flera som är kopior av människor från förr.

Ja inte vet jag, man undrar över mer och mer vartefter vi går framåt med tekniska prylar mm. Förr fanns bara ett sätt att se på våra liv, nu är det så mycket ett helt smörgåsbord av tro, vetande och religioner. Jag vet inte ens vad jag själv tror i vissa frågor längre…Mvh/WL🌺

Tant Grön
11/20/19, 3:39 PM
#5

#4 Läste en bok om en kvinna från England som mindes ett tidigare liv. Hon mindes platsen och sina barn hon hade i det livet. Till slut kunde hon åka dit och det var som hon mindes och hade berättat om för anhöriga. Hon såg ut som en kopia av den kvinnan. Har för mig att en son hon hade i det tidigare livet fortfarande levde. Han var ju så klart äldre än hon var i sitt nuvarande liv. Mins inte vad boken hette.

Tant Grön
11/20/19, 3:46 PM
#6

Hittade den när jag googlade. Den hette Sökandet efter mina barn från ett tidigare liv av Jenny Cockell.

"Ända sedan Jenny Cockell var liten har hon vetat att hon har levt ett tidigare liv. Hon har minnen från ett liv som Mary, en fattig flerbarnsmor i en liten irländsk by på 20-talet. I en dröm som ständigt återkommer upplever hon Marys död i en sjukhussal, ensam och plågad över vad som ska hända med hennes barn.

Som vuxen lyckas Jenny förtydliga sina minnen genom hypnos och kan kontrollera dem och drömmarna mot verkligheten. Hon får bevis för att Mary har funnits och drivs vidare av möjligheten att hitta barnen och få veta hur det har gått för dem. Hon möter motgångar och känner tvivel men hon kan inte känna sig lugn förrän hon har lyckats förena sina båda livsöden…"

https://www.parthenon.se/slutsalda-bocker-bevaka/slutsalda4/cockell-jenny-sokandet-efter-mina-barn-fran-ett-tidigare-liv-pocket-slutsald

Annons:
Lussan20
11/20/19, 4:20 PM
#7

Så intressant! Mvh/WL🌺

Lona
11/21/19, 5:38 PM
#8

Fascinerande!🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Magi-cat
11/25/19, 5:02 PM
#9

Intressant tråd och fotot lär vara äkta. 🙂

"Fotot på Gretas dubbelgångare är ett av många foton tagna av Erik Hegg och det är en del av universitetsbibliotekets viktiga samlingar. I bildtexten står det: ”Tre barn använder en brunn vid en guldgruva i Dominion Creek, Yukonterritoriet, cirka 1898”.

– Konspirationsteorier åsido, vi är glada att samlingen får uppmärksamhet eftersom den understryker den historiska betydelsen av fotona, likväl som den unika roll som biblioteket och andra arkiv spelar, skriver Lisa Oberg, en av föreståndarna för bibliotekets specialsamlingar på University of Washington, i blogginlägget."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VbrzPd/svensk-fotograf-bakom-fotot-pa-gretas-dubbelgangare


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: