Annons:
Etikettövrigt
Läst 646 ggr
Tant Grön
2018-10-18 21:07

Kina vill skjuta upp konstgjord måne

Annons:
[Hukanson]
2018-10-18 21:51
#1

Underbart att man kan våga tänka litet större och göra något djärvt. Det är dags för Sverige också att komma ur korvkiosken. och visa viljan att använda ett större tänkande.

Magi-cat
2018-10-19 09:55
#2

#1 Eller så finns det andra lösningar på problem eller helt enkelt andra prioriteringar.

.

edit: Framför allt borde alla liknande projekt vara samhällsägda- och styrda så inte rymden blir ännu ett big business.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2018-10-19 12:21
#3

Hur vet man att den konstgjorda månen inte är del av massövervakning eller sänder strålning riktad mot människor? Förutom att en sådan måne saboterar dygnscykeln för nattlevande djur och möjligen även för växter.

Det kanske vore idé att Kina istället löste problemet med sitt ultrafina damm som folk får i lungor och i kroppen?

Magi-cat
2018-10-19 13:43
#4

#3 Jag håller med dig om den senare delen att det känns som om det skulle finnas mer angelägna och brådskande frågor att gripa sig an. För motsvarande summa pengar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Hukanson]
2018-10-19 15:35
#5

Ni låter glada och positiva. Åtminstone när det gäller att få bort kinesiskt damm. Men vad är det för fel med naturligt ljus orsakat av mänsklig teknik? Norrmännen provar speglar och vad är väl denna måne annat än en spegel? Tänk så mycket elektricitet den sparar och så tryggt det blir när månen alltid skiner starkt. Förhoppningsvis blir det ingen rusning till mentalsjukhusen.

Tant Grön
2018-10-19 15:58
#6

Här kan man läsa om den norska staden som får solljus via en spegel. https://epochtimes.se/enorma-solspeglar-lyser-upp-vintermorkret-i-norsk-stad

Annons:
Magi-cat
2018-10-19 16:26
#7

#5 Det är inte fel, men man kan ifrågasätta prioriteringen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: