Annons:
Etiketterdjurmiljönatur
Läst 2372 ggr
Huygens
2018-06-25 19:41

Gendrivare

Vill du leka Gud och är en skrupellös forskare?

Då har USAs militära psykopatorganisation DARPA helt rätt program för dej. Predator Free 2050 (wiki), där planen är att utrota alla invasiva rovdjur på Nya Zeeland.

DARPA kommer nämligen investera flera miljarder kr i gendrivare för att utrota oönskade djurarter. Tekniken med gendrivare är så enkel att den kan användas av duktiga gymnasieelever enligt journalisten Jennifer Kahn. (YT/TED, 2016-06-02, 12 min)

Första steget är att använda sk CRISPR-CAS9-teknik (wiki). Ett djur får CRISPR kopplad till en av sina egna parvis ordnade gener. T ex i kombinationen XY kopplas CRISPR till Y, vilket gör att Y alltid kopieras på bekostnad X-genen.

Det gör att individen med genkopplad CRISPR alltid kommer producera hannar i sin avkomma i nästa generation.

Nästa steg för forskarna var att låta DNA-kedjan även kopiera den drivande CRISPR-molekylen kopplad till den utvalda genen (Y i exemplet ovan). Det gör att alla nästkommande generationer (inte bara första generationen) med kopierad CRISPR kommer att producera enbart hanar, tills hela arten dött ut.

Det gör att man kan utrota invasiva fiskarter i USA. Problemet uppstår om CRISPR-genen sprider sej till Asien. Då dör alla fiskar ut inom några år, då enbart hanar föds.

Tekniken med gendrivar slår helt och hållet ut allt vad "naturligt urval" heter. Gendrivaren kör över alla alternativ. Dessutom vet vi att gener kan hoppa mellan olika arter, speciellt bland växter och bakterier. Hur det fungerar för däggdjur och insekter kan man fundera på.

Vad tänker Nya Zeelands myndigheter göra? Funderar dom på riskerna. Inte alls, planerna är redan nu att börja använda Nya Zeeland som experimentområde för gendrivare, så alla råttor utrotas under DARPAs regi. New Zealand Herald, 2017-12-04

Predator Free 2050

Varför tror jag att det här är något som organiseras av Illuminati… Hmm… Varför tror jag det?

Analys av Ed. (YT/Outer Light, 2018-06-23, 19 min)

Annons:
Lona
2018-06-25 21:16
#1

För att vara petig så är X och Y kromosomer, inte gener… ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Huygens
2018-06-25 21:46
#2

#1 Betrakta X och Y som fiktiva gener, så dom inte blandas ihop med kromosomerna.

Pyttelite
2018-06-25 22:00
#3

Du behöver inte ens gå till den osäkra framtiden - bättre är att titta i backspegeln på det som verkligen genomförts …

Australien har berikats sedan 1859 med kaniner -  1950 beslutade man att införa myxomavirus eller kaninpest till landet och sedan 1995 fick landet ytterligare en inplanterad pest som present RVHD (rabbit viral haemorrhagic disease).

Tror inget av ovanstående kan tillskrivas Illuminati.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lona
2018-06-25 22:45
#4

#2, Ok, jag hakade mest upp mig eftersom de användes som beteckning för just hane och hona i ditt inlägg. Är man genetiknörd så är man…😉

#3, 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Huygens
2018-06-26 00:08
#5

#4 Jag kunde varit tydligare med genbeteckningen. Men om du har lite genetikkunskaper, så har jag en fråga. Frågan är väl delvis OT, fast kan ändå vara intressant i sammanhanget. Känner du till något om människans HAR1-gen och vet du ifall man har lyckats hitta samma (eller en liknande) HAR1-gen hos neandertalarna?

Lona
2018-06-26 20:39
#6

#5, Nej, inte såvitt jag vet. Är å andra sidan inte så uppdaterad på just det området - men det är ruskigt intressant!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Huygens
2018-07-02 21:09
#7

En av Illuminatis fasadfigurer tänker använda gendrivare. Bill Gates vill gendriva kor med CRISPR-CAS9.

Men inte i USA, utan i Afrika. Georgia Guidestones….

Såklart. Sverige Radio

För att öka produktionen.

Givetvis…

Pyttelite
2018-07-02 21:13
#8

#7 Trodde annars att veganism var svaret på all svält. Annars håller jag med dig om att det är suspekt hantering. Finns alldeles för många andra experiment som spårat ur för att man ska tro på det.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Huygens
2018-09-12 19:47
#9

Nu har man "lyckats" genmanipulera en oerhört viktig gröda för Afrikas befolkning. Kassava har GMO-modifierats med CRIPSR-CAS9. SVT

GMO-kassavan sägs ha gjorts mer vaxig vilket har varit ett drivande krav från multinationell industri.

Professor Stefan Jansson ser inga faror med GMO-kassavan.

Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
2020-01-22 22:35
#11

Åh, så bra CRISPR-Cas9 är. SVT

Snart kan CRISPR-Cas9 bota cancer och alla människor kommer stå i kö på att injiceras. SVT

Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
2020-09-21 16:06
#13

Kinesisk avhopperskan, virologen Li-Meng Yan nämner i andra halvan av denna video att Kinas diktaturregim tillverkar GMO-spädbarn. (YT/ExposeDeepState, 2020-08-25, 6 min)

GMO-spädbarnen tillverkas under administration av forskaren He Jiankui, vars arbete Li-Meng har följt. Illuminati har stängt av hennes twitter- och facebookkonton samt markerat artiklar där hon förekommer med varningstexter och antydan om "fake news".

Annons:
Huygens
2022-06-05 00:15
#14
Scientists accidentally produced a group of rage-fuelled hamsters after a lab test went sensationally wrong. The gene-edited rodents began to chase, bite and pin each other down
Upp till toppen
Annons: