Fenomen iFokus

Fenomen

Etiketternaturfenomenväderlek
Läst 77 ggr
Magi-cat
3

Ovädret "Hans"

Jag tror Hans måste få en egen tråd, ovädret verkar inte ge sig så snart. Väldigt mycket har blivit skadat.

Riktigt jobbigt i Norge.

"Ovädret Hans har tagit Sverige med storm och faran är ännu inte över.

– Det är exceptionellt att ha ett så djupt lågtryck som Hans varit som gett så mycket regn flera dagar i sträck, säger Erik Höjgård-Olsen, meteorolog på SMHI.

I Norge har ett kraftverk översvämmats och myndigheterna ska nu spränga luckorna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ve11Kj/ovadret-hans-ger-sig-inte-smhi-utfardar-rod-varning-i-halland

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ovädret Hans har tagit Sverige med storm. Det hårda vädret börjar röra sig bortåt, men än är faran inte över. – Det är
JRSN
0

Jag skulle vilja säga något om oväder, stormar och översvämningar i relation till viss avancerad global teknologi. Dessvärre är sådana diskussioner sällan välkomna på iFokus. Jag måste avstå.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Vargnatten]
3

Det är riktigt drygt nu och även om jag själv inte drabbats hårt mer än massor med regn och en sprutande brunn på gården som lugnade ner sig utan problem så är det aningen tröttsamt och då är jag den som älskar nederbörd, åska och såna väder men nu är det bara tragiskt med all denna förödelse.

johan
1

#1: Vi brukar kalla det "klimatförändringar" i verkligheten… ;)

Mvh // Johan

[Vargnatten]
2

#1 Har du lust starta en tråd på din sajt om dina tankar för jag blir uppriktigt nyfiken över hur dina tankar går här så kan du dela med dig där inne för där styr du vad som får finnas med eller inte på sajten.

Jag gissar lite enkelt att det har med AI att göra( något jag tar stort avstånd från ) och därför är jag nyfiken för jag har mina tankar själv om vissa saker samtidigt som klimatet är ett faktum men har du möjlighet och om du själv vill förstås att dela med dig inne på din sajt om det här för det kan bli en intressant diskussion tänker jag 😎

JRSN
2

#4: Tack för din förfrågan! Dock kan jag nog uppleva att det finns begränsningar i tankar och uttryck även inne på den egna sajten (bränt barn skyr elden).

……………………………………

[Vargnatten]
4

#5: JRSN jag förstår dig fullt ut men det är lite trist för det skulle kunna skapa en väldigt intressant diskussion men jag respekterar dig där men ändå såna begränsningar ska vi inte behöva ha när vi lever i ett land med yttrandefrihet.

JRSN
1

#6: Amen till det! 😉

……………………………………